tisdag 5 juni 2012

Tack!


Här sitter jag nu, 17 mil ifrån Skara, på golvet i en kaosartad lägenhet och med en verktygslåda som skrivbord. För några dagar sedan var jag fortfarande student vid SLU. Nu sitter jag på en kandidatutbildning i djuromvårdnad (och ett obekant golv i en hyresrätt i Karlstad). Om några veckor kanske jag har insett vad som faktiskt har hänt. Att tre år har gått och att jag inte kommer att flytta tillbaka till Bertland igen.  Att jag inte längre kommer att ha tentaångest samman med mina underbara klasskompisar,  gå till Hernquistbiblioteket klockan 23 på kvällen för att kopiera en artikel (ok, det har  bara hänt en gång men ändå) eller köra fredagszumban för Louise på gymmet. Nostalgianfallet är ett faktum.
Jag kommer innerligt sakna mina klasskompisar, att träffa mina nära vänner dagligen och jag kommer att sakna lärarna på programmet, men nu går livet vidare. En ny epok inleds. Arbetslivet.

SLU har gett mig möjlighet att arbeta med det jag verkligen vill och det har också gett mig mycket erfarenhet och möjligheter på vägen dit. Tack för detta!

Som ni förstår kommer detta att vara mitt sista inlägg på djursjukskötarbloggen och jag vill ge er mitt varmaste tack för alla frågor, funderingar, uppmuntran och intresse som ni visat under åren som jag skrivit för studentbloggen! Jag önskar er allt gott i framtiden!
Jag fortsätter med er som jag gjorde med mina klasskompisar och lärare: Jag säger inte hej då, utan vi hörs och ses!

Mvh,
Marica, kandidat i djuromvårdnad och förhoppningsvis snart legitimerad djursjukskötare



6 kommentarer:

  1. Grattis till examen! Lycka till i framtiden! Det har varit väldigt trevligt att följa din blogg. :)

    SvaraRadera
  2. Lycka till i arbetslivet! Och tack för att jag (vi allihop) har fått följa dig under studietiden.
    Ha en skön sommar, även om den innebär jobb!

    SvaraRadera
  3. Grattis och lycka till! Det har varit superkul att följa din blogg och det kommer att bli ganska tomt utan den! Ha så kul på jobbet! :)

    SvaraRadera
  4. Hej!jag går nu i år 1 på august kobbs djurvårdarlinje i gymnasiet, och min plan är att läsa vidare till djursjuksköterska efter. Och jag har några frågor till dig som jag hoppas att du kan svara på :D
    1: är det svårt att komma in på skara?
    2: Hur är det med boende, finns det studentlägenheter eller hur gjorde du för att ha råd med egen lägenhet?
    3: Hinner man jobba tex: helger etc för att ha en liten inkomst eller är det för mycket plugg?
    4: Har man tid att ha en egen hund, när man pluggar? Kan man bo nära skolan så att man hinner hem på lunch etc?

    Jätte jätte tacksam för svar! Gärna till min mailadress om du orkar, Emelie96__@hotmail.com
    Mvh Emelie :)

    SvaraRadera