onsdag 23 maj 2012

Dags att lämna ifrån sig exjobbet... =S

Idag gäller det. Idag ska examensarbetet lämnas in till opponent och examinator. Jag fick ett mail häromkvällen från min handledare som ansåg att jag var i mål med mitt arbete. =D Det känns otroligt skönt! Jag själv hittar dock nya saker varje gång jag läser igenom det och misstänker att jag måste sluta innan jag utvecklar exjobbsallergi.
Än har vi inte fått ut några examinatorer dock, så det vette tusan vem jag ska skicka min till... En random person i lärarlistan? Gärna det. =P


Jag skulle skriva ett normalt, vanligt, mail igår och började tveka om jag skulle sätta smileyn innanför eller utanför punkten. Då vet man att man blivit lite skadad...


Idag är det träning på den muntliga framställningen som gäller följt av utbildningens sista kårpub. Jag kan inte förstå att det bara är 1,5 vecka kvar.

3 kommentarer:

  1. Spännande! Ser fram emot att hitta ditt (och övrigas) arbeten i Epsilon! :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Nu kanske min fråga hamnar på fel ställe. Jag undrar lite över utbildningen. Är så att jag studerar idag helt annan inriktning men funderar på att byta.. Undrar därför om utbildningen i Skara involverar alla djurtyper eller kan man välja? Är det mycket fokus på "sjuklära" eller även djurhållning i stort om du förstår vad jag menar? Alltså hälsobefrämjande arbete, djurskyddsarbete osv. Hela begreppet "djursjukskötare" indikerar att man har med sjuka djur att göra men är det också åt andra hållet? Mvh Nicco :)

    SvaraRadera
  3. Nina: Jaaa, just nu är man så trött på sitt eget arbete så jag helst skulle skriva om hela alltet, men med lite perspektiv kanske jag också kommer att se fram emot det. =P

    Nicco: Djursjukskötarprogrammet inriktar speciellt på hund, häst och katt eftersom det är de vanligaste djurslagen som kommer in till klinik. Vi får viss utbildning i exotiska djur och lantbrukets djur, men fokus är på de tre första arterna.
    Djursjukskötare arbetar profylaktiskt många gånger och rådger djurägare med foder, träning, allmän skötsel, vaccinerar o.s.v. men den största delen av arbetet sker i relation till just djursjukvård. Djurskyddsarbetet sker inte aktivt med djurhälsopersonal har anmälningsplikt vid misstanke om vanvård.
    Etologi och djurskyddsprogrammet som också går vid SLU i Skara sysslar mycket mer med djurskyddsfrågor och de inkluderar många fler arter. Om du är intresserad kanske det kan vara något att kolla upp? =) Hoppas att det svarade lite på dina funderingar! Hör av dig igen annars!

    //Marica

    SvaraRadera