fredag 18 maj 2012

Reviderar, korrigerar och konspirerar

Här kommer mitt 200de inlägg på bloggen! =)


Jag har idag haft möte med min handledare om exjobbet och fått en del förslag till ändringar. Har också fått kommentarer från min "kritiska vän" som läst igenom. Jag har än så länge idag korrigerat små detaljer och gjort en av de stora ändringarna. Jag har en stor kvar som väntar. Vi får dock se hur jag ska lösa den. 
Vi ha nu fått opponentlista och schema för när och var vi ska redovisa våra exjobb. Jag fick den största salen på hela campus - aulan. Hugaligen, jag håller tummarna för att jag åtminstone slipper använda mikrofon. =S Håller annars på med en power point till den muntliga framställningen. Det är mycket på gång parallellt nu. Om en vecka så flyttar vi ur det sista ur lägenheten så det är väl hög tid att fortsätta flyttpacka också. Ack, den som hade fler armar.  

2 kommentarer:

  1. Tjenare

    Jag har nyss blivit antagen till djursjukskötarutbildningen på SLU och är grymt intresserad av att hoppa på den. Jag har ett genuint intresse för alla djur och har tidigare arbetat med tjänstehundar i Försvaret under två år.
    Jag tänkte ändå höra med dig, som läser till djursjuksköterska, om du har koll på vad den genomsnittliga lönen för en dss är? Jag undrar även om du har koll på statusen på själva yrket, dvs är det i paritet med veterinärsyrket eller står det "under" det?

    ha de finemang.

    //Dogge

    SvaraRadera
  2. Hej hej,

    Roligt att höra att du är intresserad av att gå! =)
    Det händer mycket för djursjukskötarsidan just nu, både med lön och fackförbund osv. Idag är det Kommunal som har avtal för djursjukskötare och ingångslönen de satt är runt 20 000 kr/mån. Kollektivavtalet går ut nu i dagarna så en ny ingångslön presenteras väl framöver.
    Jag har ju dock en liten insyn i vad jag och mina klasskamrater blivit erbjudna och i genomsnitt ligger de flesta mellan 21 000 - 23 000 kr/mån. Det är idag en brist på legitimerade djursjukskötare.
    Veterinärer och djursjukskötare jobbar sida vid sida med många uppgifter, men det är två olika professioner med två olika inriktningar inom djursjukvården.
    Hoppas att det var svar på dina frågor, annars får du gärna höra av dig igen!
    Och om du väljer att gå programmet får jag passa på att säga - Välkommen till Skara! =)

    Ha det fint!
    //Marica

    SvaraRadera