lördag 12 maj 2012

Sisyfosarbete på kandidatnivå

Ja, nu är det klart. Jag kommer att ha en vacker flint att vita upp på examen för det enda jag gör just nu dagarna i ända är att försöka fixa till mitt exjobb och slita mitt hår!
Just nu sitter jag och tragglar parallellet med lite olika delar, men diskussionen och den populärvetenskapliga sammanfattningen av exjobbet är väl de som orsakar den största huvudvärken. Jag flyttar om, skriver nytt, tar bort, flyttar om igen och så fortsätter eländet... Då blir man lite avundsjuk på katterna som kan gosa ned sig och sova lite. 
Om några timmar kommer en av mina klasskompisar hit och vi ska sitta tillsammans och peta till en massa smågrejer i våra exjobb. Förhoppningsvis blir det roligare om vi gör det tillsammans! =)

Mindre än 3 veckor bort är examen och medan det känns jätteroligt att bli färdigutbildad och få komma ut och arbeta, så ska det inte förnekas - det är en stor livsomställning på många olika plan! Livskris, hej hej! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar